ساختار کلی سامانه

عملکرد کلی سامانه به این شکل است که اگر بازدیدکننده ای در ابزارک گفتگوی موجود روی سایت ، پیامی برای شما ارسال کند ، گفتگوی او در صفحه گفتگو ها و در لیست در حال انتظار درج و قابل نمایش برای همه اپراتورها و مدیر سامانه بوده و پس از ارسال اولین پاسخ از سوی یکی از آنها ، این گفتگو از لیست قبل حذف و وارد لیست گفتگوهای من برای شخص پاسخ دهنده خواهد شد.
برای نمایش هر گفتگو و مشخصات کاربر ، در لیست گفتگوها روی مکالمه مربوطه بزنید تا پیام ها و جزییات را مشاهده کنید.

emoji_flags پس از پایان مکالمه با کاربران یا در صورت عدم نیاز به مراجعه مجدد به گفتگوها ، روی دکمه clear بزنید تا گفتگو بسته شود و لیست گفگوهای فعال و باز شما را خلوت کند. البته در آرشیو گفتگوها این مکالمه موجود است.
emoji_flags در گوشه هر گفتگو با زدن روی دکمه more_vert می توانید کاربران مزاحم را مسدود کنید یا رفتار کاربر را روی سایت خود مشاهده کنید.
emoji_flags در صورت تمایل به شروع گفتگو قبل از دریافت پیام از کاربر ، در صفحه بازدیدکنندگان آنلاین ، روی دکمه شروع گفتگو در لیست کاربران بزنید.
emoji_flags اولین پیام ارسالی شما به کاربر در اولین گفتگو، ایجاد یک "مکالمه" است و این کاربر ممکن است در دراز مدت چندین بار با شما گفتگو کند که همگی فقط یک "مکالمه" محسوب شده و فقط یک عدد از اعتبار گفتگوهایتان برای این شخص کسر خواهد شد.

اگر در سامانه خود اپراتور دارید

بطور کلی اپراتورها دسترسی به گفتگو های فعال سایر اپراتورهای دیگر دارند و در صورت نیاز در یک گفتگو ، چند اپراتور (حتی بطور همزمان) می توانند به کاربر پیام ارسال کنند.

emoji_flagsبرای محدود کردن دسترسی اپراتورها به گفتگوهای دیگران ، می توانید در صفحه اپراتورها این تنظیمات دسترسی را اعمال کنید.
emoji_flags گفتگوهایی که شما در آنها در حال صحبت هستید در لیست گفتگوهای من و گفتگوهایی که سایر اپراتورها در حال پاسخگویی هستند در لیست گفتگوهای دیگر قابل مشاهده است.

اگر به چند سامانه گفتگو دسترسی دارید

اگر به عنوان مدیر یا اپراتور ، مالک چند سامانه هستید یا به چند سامانه مختلف دسترسی دارید ، می توانید با انتخاب یک سامانه از لیست سامانه ها در بالای صفحه ، گفتگوهای هر یک را مشاهده کنید.

با زدن روی آیکون forum امکان نمایش همه گفتگوهایی که دسترسی به سامانه آنها دارید را یکجا ببینید و با نمایش رنگ هر سامانه در کنار تصویر هر کاربر در لیست گفتگوها ، به آسانی آنها را از یکدیگر تفکیک کنید.

textsms

امکانات بخش گفتگوها

اپراتورها : برای نمایش اپراتورها یا گفتگوی داخلی با سایر اپراتورهای خود ، در بالای صفحه روی آیکون account_box کلیک کنید تا لیست اپراتورها باز شده و با زدن روی نام اپراتور مربوطه صفحه گفتگو با او نمایش داده شود.

ویرایش پیام : امکان ویرایش متن آخرین پیام ارسالی را با زدن روی edit در کنار پیام مربوطه خواهید داشت.

حذف فایل و صدا : امکان حذف فایل یا صدای ضبط شده ارسالی را با زدن روی delete در کنار پیام مربوطه خواهید داشت.

انتقال گفتگو : امکان ارجاع گفتگو به دیگر اپراتورها را با زدن روی repeat در صورتیکه در لیست گفتگوهای مربوط به شما باشد، خواهید داشت.

پاسخ آماده : برای جلوگیری از نوشتن پیام های پر تکرار ، در مکان درج پیام ، از گزینه insert_comment استفاده نمایید.

مشخصات کاربر : هنگام گفتگو با کاربر ، امکان درج مشخصات مانند نام ، ایمیل ، شماره و توضیحات را برای وی خواهید داشت.

اطلاعات کاربر : هنگام گفتگو با کاربر ، دسترسی به اطلاعات اولیه کاربر از جمله ip ، موقعیت جغرافیایی ، سیستم عامل ، نوع مرورگر ، تعداد بازدید کاربر از صفحات ، تاریخ اولین و آخرین بازدید و نیز آخرین صفحه بازدید شده کاربر را خواهید داشت.

رفتار کاربر : برای مشاهده بازدید های کاربر ، لیست صفحات بازدید شده و تاریخ آنها در این بخش قابل دسترسی و در لیست بازدید ها ، با حرکت موس روی آنها ، صفحه ارجاع دهنده مربوطه نیز نمایش داده خواهد شد.

مسدود کردن کاربر : برای مسدود کردن کاربر مزاحم ، از این گزینه استفاده کنید.

برچسب گذاری : برای دسته بندی کاربران یا شاخص سازی برخی از افراد برای مقاصد آینده خود ، می توانید برای آنها یک یا چند برچسب (tag) درج کنید.